czwartek, 18 lipca 2013

Senegal!
Aria Aria Senegal,
Senegal"

Samolotem biznes klasy nasz pilot zabrał nas na wycieczkę do wioski Afrykańskiej, która potrzebowała naszej pomocy. Wczoraj przeszedł huragan i zniszczył dzieciom i ich rodzinom domy.
Gdy dotarliśmy na miejsce podzieliliśmy się na 4 drużyny i każda z nich odbudowała kawałek wioski.

Zbudowaliśmy szałas dla wodza i szamana, domki mniejsze i większe dla dzieci oraz piękne kamieniste dróżki i studnie aby nigdy nie zabrakło wody.

Po obiedzie Pani Gosia poprowadziła zajęcia podczas których Rodzice wraz z dziećmi wykonali przepiękną afrykańską biżuterię z kolorowych bawełnianych koszulek.

Tak przygotowani wieczorem wyruszyliśmy na ognisko. A tam przygotowaliśmy spódniczki w zwierzęce wzory dla dziewczyn i opaski na kostki i uda dla chłopców. Każdy z nas pomalował nawet na czarno buzię aby poczuć się prawdziwie afrykańsko.

Tym razem tez nie obyło się bez niespodzianki. Przybyło do nas 3 afrykankie kobiety aby podziękować nam za odbudowanie wioski. Podziękowały nam wspólnymi tańcami i śpiewem przy ogniu.

I tak zakończył się dzień pełen afrykańskich wrażeń.

ŚRODA

"Na Zamku"

Rano wyruszyliśmy na plażę, by tam zbudować ogromne zamki z piasku. Rodzice wraz z dziećmi zostali podzieleni na 4 drużyny. Zadaniem każdej z nich było wybudowanie ogromnego grodu, w którym mogłaby zamieszkać : Król, Królowa i mała księżniczka.

Wszyscy bardzo poważnie podeszli do zadanie, usypywali wielkie zamkowe góry, wykopywali wielkie fosy, budowali z kamienia drogi i zbrojne bramy z drewna.

Gdy dzieła zostały ukończone oznaczone zostały chorągwiami na znak, że para królewska może przybyć i obejrzeć wspaniałe budowle z których każda będzie na inną porę roku.

Zaskoczenie ogarnęło wszystkich gdy nagle na plaży zjawiła się para królewska ze swą małą księżniczką aby obejrzeć budowle swych poddanych oraz pochwalić ich za trud i ciężką pracę.

Po obiedzie odbyło się wielkie budowanie zamku z kartonów przez Rodziców, w tym czasie wszystkie dzieci pod opieką terapeutek i rodzeństwa bawili się na placu zabaw.

Gdy dzieło zostało ukończone, dzieciaki otrzymały wałki, pędzle i farby i pomalowały zamek na wszystkie kolory tęczy.

Gdy budowla została ukończona odbył się Egzamin na Rycerza, w którym wzięły nie tylko udział dzieciaki ale także rodzice. Konkurencje były następujące:
1. jazda na rumaku przez tor przeszkód
2. strzelenie gola do bramki
3. czołganie przez długie korytarze zamkowe.

Gdy każdy z uczestników zdał pomyślnie egzamin, zostali przyodziani w zbroje rycerskie, a król wielkim srebrnym mieczem pasował każdego na Rycerza.

Ale największą niespodzianką był przyjazd Cyrku!

Nikt się nie spodziewał aż takiej zabawy, było zabawnie i radośnie. Klauni rozbawili nie jednego smutasa :)

Wieczorem dla Rodziców odbyło się spotkanie z dr Marią Piszczek- psychologiem.