wtorek, 9 lipca 2013

Na plaży dobrze się marzy! :D

WTOREK

Gorący piasek, szum morza i zabawa na całego. Dzieciaki uzbrojone w łopaty, wiadra, foremki wyruszyły z Rodzicami na plażę :)

Wieczorem po kolacji gdy słońce już przestało ogrzewać nas swoimi  promieniami, spotkaliśmy się na zajęciach plastycznych.

Dziś malowaliśmy kamienie zebrane na naszej plaży.

Trzeba było stworzyć na nich krajobraz, który towarzyszy nam codziennie podczas spacerów i kąpieli morskich.

Gdy skończyliśmy nasze małe arcydzieła, stworzyliśmy z nich piękną galerię.

Gdy kamienie wyschną, napiszemy na nich "Rowy 2013". Będzie to miła pamiątka tegorocznych wakacji.

Gdy skończyliśmy Pani Kasia zorganizowała super zabawy.

"Ciucu-babko,
kręć się kręć.
A jak się zakręcisz,
to na szukanie będziesz miała chęć! :)"

Każdy rzucał magiczną kolorową kostką na której przyklejone były różne ciekawe zadania.

Gdy ktoś jakieś wylosował musiał je wykonać prezentując swoje umiejętności przed wszystkimi.

Po  zabawie dzieci poszły spać a Rodzice uczestniczyli w spotkaniu.Jedna z mam przedstawi jak wygląda życie z dzieckiem z Zespołem Downa w Irlandii. A potem Rodzice wysłuchają jakie przysługują  ulgii i świadczenia dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością w Polsce.
Na zakończenie film "Dedath"- film poruszający tematykę rodzeństwa.

PONIEDZIAŁEK

" Tę pszczółkę, którą tu widzicie....."

Wycieczka!

Tym razem wybraliśmy się do Pasieki aby zobaczyć jak pszczoły pracowicie pracują w ulu, i jak robią miód.

Oglądaliśmy ciekawe filmy, słuchaliśmy opowieści i mogliśmy zobaczyć jak wyglądają plastry miodu i czy do twarzy nam w specjalnej czapce pszczelarza :)

Po kolacji odbyły się zajęcia plastyczne.

Z pasków bibuły, wstążek, talerzyków stworzyliśmy barwne meduzy, które każdy z nas może teraz zawiesić nad łóżkiem i czuć się jak w podwodnym świecie.

Ale żeby tego było mało, zamieniliśmy się w Piratów!A jak wiadomo piraci uwielbiają skarby i morskie podróże!!!

Dla Rodziców spotkanie poprowadziła Pani Kasia i Pani Karolina. Temat spotkania: "Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Rozmawialiśmy o tym czym jest Makaton i gdzie można się go nauczyć. Jak korzystać z symboli PCS i jakie rodzaj sprzętu wspomagającego mowę dostępny jest na rynku.